hétfő

ÉLETKÉPEK (ÉLET-FILMEK)


AMIKOR FIÚ VOLTAM

Bizony, az voltam, egy egész estére.
Nem fizikai valómban. Csak amúgy virtuálisan.
Ahány karakter egy regényben, annyi lélek. A férfi szereplőimnek férfiasnak kell lenniük. Legalábbis, tőlem telhetően igyekszem.
(Sokak szerint amúgy is van valami férfias a jellememben. Köztünk szólva, szerintem is, de remélem, több a nőies vonásom.)
Ez most átcsordult a gyakorlatba.
Úgy volt, hogy regisztráltam egy fórumban, és mivel ez egy technikai kérdésekkel foglalkozó fórum, férfias nicket választottam. Azért, hogy ne nézzenek ki onnan, mert néha szükségem van műszaki és egyéb ilyesmi gondjaimat megbeszélni nálam hozzáértőbbekkel.
Fiús nick, fiús üzenet-stílus. (Nem hazudtam, csak nem fedtem fel magam, higgyenek, amit akarnak. És valószínűleg jó stílust használtam, mert férfiszámba vettek.)
Úgy kell nekem! Mert hát a hímnemű egyedek néha nem bánnak éppen kesztyűs szavakkal egymással.
Meghatározó élmény volt.
Leírtam valamit, amiben én biztos vagyok… de úgy tűnt, valaki más nem osztja a nézetemet. Üzenetek jöttek-mentek, a tónus egyre agresszívabb lett. És épp ez volt a "meghatározó élmény". Mert hirtelen belobbant a férfias énem. Igen? Így vagyunk? Láttam magam, amint leveszem a zakómat, és intek a fazonnak, hogy gyere ki a kocsma elé, folytassuk ököllel. Ez a vágy olyan erős volt, hogy alig tudtam megállni. Mármint leállni. Tényleg, nagyon szerettem volna bemosni egyet, mert van, amikor nem érdemes tovább vitatkozni. Igen, ezt egy férfi gondolja így.
Csakhogy én nem vagyok férfi. Így vettem egy mély levegőt, és megálltam. Okosabb enged. Néhány üzenet, és viszonylag lecsillapítottam a vihart.
Okosabb enged. Ez nőies gondolat. Vajon, ha férfi volnék, megálltam volna? Vagy kockáztattam volna azt is, hogy kizárjanak a fórumból, mert torolni kell… És vajon elment volna-e idáig a dolog, ha tudták volna, hogy nő vagyok?
Nem, nem volt játék. Nekem nem. Annak indult, de váratlanul lélektani tanulmány lett belőle.
Tanultam valamit a világról, amit talán eddig is tudtam, de tudni és tapasztalni, az nem ugyanaz.

Nincsenek megjegyzések: