kedd

HOGYAN ÍRJUNK REGÉNYT?


KEDVEZMÉNYES VÁSÁR


Egy filmet néztünk. Elég jó filmet, de Tücsök mégis elaludt. Sokat dolgozott, érthető. Meg aranyos is, amikor elalszik a tévé előtt.
Jó volt a film, de lehetett volna jobb is. Például akkor, ha a legjobb jelenetek kellős közepén nem vigyorgott volna be a tévé ablakán kalmárvigyorával újra és újra: REKLÁM
Elkezdtem számolni. Nagyjából húszpercenként szabdalta szét a forgatókönyvíró, a dramaturg, és a rendező gondosan felépített történet-szerkezetét a kacsás WC-illatosító, a hüvelygomba tabletta, és a dilettáns kockafejű calgonos, minden szerelők rémálma, aki maga alatt vágja a fát. Ha minden háziasszony csodálatos calgont használ, sose romlik el a mosógép? Ha ez igaz, miből élnek majd a szerelők?
Na, mindegy!

Egy hosszúra sikerült reklám-blokk alatt hirtelen vízióm támadt.
Rájöttem, hogyan fogom megírni a következő regényemet.
Minden második fejezet közepébe beteszek néhány reklámot. Lesz benne mindenféle, ami érdekelheti regényem célközönségét. Talán még képeket is mellékelek hozzá.

Egy autós üldözéshez jól illik majd a bankfiúk, brókerek, és egyéb havi ötmilliósak kedvenc márkájának legújabb csúcsmodellje.
"Vezetni győzelem! Al Capone és a 007-es is ezt a típust kedvelték… volna, ha akkoriban létezett volna. Tágas csomagtere alkalmas szeszcsempészethez és szovjet ügynökök hulláinak elrejtéséhez. Audi Gang A00. Éld át a kalandot!"

A csókok és egyéb ágyjelenetek megfelelő teret nyitnak a potencianövelők és óvszerek népszerűsítéséhez. Mellesleg az árukapcsolásra is felülmúlhatatlan lehetőség.
"Nem megy? Kapj be egyet ebből, és máris lapozhatsz következő termékünkhöz. Extra méretű, szuper-rugalmas gumi, metál színben. Két doboz tabletta megvásárlása esetén ajándékba adunk öt darabot, sárgadinnye ízben. Kóstolj bele a romantikába!

Egzotikus helyszíneim szinte felkínálkoznak az utazási cégek last minute ajánlatai számára.
"Családi kedvezmény! Utazzon velünk a festői Cartagenába! Karibi tengerpart, trópusi álom. Keddenként emberrablás, vasárnap fieszta. Az utazási irodák kirendelt testőrei minden lépését óvják. Ha mégsem, az ár felét visszatérítjük – az örököseinek. Last Lost Tour – a mennyei nyaralás!

Az ádáz lövöldözések mozgalmas fejezete pedig soha vissza nem térő alkalom a divatcégeknek.
"Folt esett a becsületén? Netán a méretre szabott ingén is? Szétlőtték a kasmír zakóját? Nézzen be hozzánk! Olasz divat, nápolyi dizájn, vendetta és mandzsetta. Egyet fizet, kettőt kap… ha nem talál idejében fedezéket. Italian Style by Beretta.

És hogyan érhetem el, hogy az olvasók ne ugorják át a reklámoldalakat?
Például úgy, hogy az aktuális fejezet legfontosabb sorait a reklámszövegek közé rejtem, így aki tudni akarja, mi történet, kénytelen lesz végigolvasni a hirdetéseket.
Már láttam magam dúsgazdag vállalkozóként. Saját kiadót alapítok. Mit saját kiadót! Saját könyvbirodalmat! Kiadom az összes hazai reklámfilm-rendező memoárját.
Később talán műfajt is váltok. Átigazolok reklámszlogen szerzőnek. Ám a névjegyemen név helyett ez lesz, diszkrét, acélszürke betűkkel:

Alkotsz? Írsz? Rendezel?
Ne hívj! Jövök! Ne keress! Ott vagyok minden kilométerkőnél.
Szólnod sem kell, és betársulok.
Alkossunk együtt halhatatlan műveket!
Téged a művészet éltet, engem viszont baltával sem lehet agyonverni!
Örök barátod – a Reklám

Nincsenek megjegyzések: