szombat

CSILLAGKÖZI MESÉK


VOYAGER

Nézegettem a csillagászat, és az űrkutatás frissebb híreit, de igazából most nem fogta meg a fantáziámat semmi. Biztosan komoly kutatások zajlanak, de szívesebben írok egy történelmien régi programról. A Voyager űrszondáról.

1977-ben indult. Igazából kettő van, és érdekes, hogy előbb a Voyager-2, és később a Voyager-1. Az útvonaluk, vagyis szakszerűbben, a pályájuk nem teljesen azonos, talán ezért cserélték fel a sorrendet. Vagy egyszerűen nem sikerült őket egyszerre indítani, ahogy eredetileg tervezték.

Én láttam Carl Sagan műsorát, a Kozmosz c. sorozatot. Szerintem még mai szemmel is káprázatos, és hangulatos filmek voltak. Keressetek rá a Youtube-on, nagyon jó videókat lehet találni…
Sagan egyike volt a Voyager-programban résztvevő tudósoknak, de mellesleg a SETI egyik alapítója is volt. Több ismeretterjesztő filmsorozatot forgatott, és remek könyveket írt (a sok tudományos, és ismeretterjesztő mű mellett egy regényt is, a Kapcsolat c. sci-fit.) Nagy veszteség, hogy már nem lehet közöttünk.

A Voyager névre hallgató, két világutazó pedig egyre távolodik tőlünk. Már túljutottak a Naprendszer határán. Hát nem csodálatos? Az elküldött képeik sok fontos információt ajándékoztak a tudománynak – de én azon ábrándoztam, mennyi mindent láthat a két kis parabolás vándor, amit emberi szem nem látott még, és talán soha nem is fog.

"Space: the final frontier. These are the voyages of the starship Enterprise. Its five-year mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no man has gone before."
(Idézet: a Star Trek intrója)

Ha újra születnék, űrszonda lennék…

Nincsenek megjegyzések: